Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές, ερευνητές, επιστήμονες που δεν είναι επαγγελματίες προγραμματιστές αλλά χρειάζονται να κατανοούν βασικές έννοιες υπολογιστικής σκέψης και να γράφουν κώδικα σε γλώσσα Python ώστε να επεξεργάζονται δεδομένα σε επιστημονικά προβλήματα. Το μάθημα ξεκινά «από το μηδέν», δηλαδή σκοπεύει να είναι χρήσιμο σε κάθε αρχάριο/α ανεξάρτητα από το υπόβαθρο γνώσεων προγραμματισμού που έχει και την επιστημονική περιοχή στην οποία σπουδάζει ή εργάζεται (θετικές επιστήμες και μηχανική ή ανθρωπιστικές επιστήμες).
Έναρξη Μαθήματος: 22/2/2021
Διάρκεια Μαθήματος: 5 εβδομάδες
Φόρτος Μαθήματος: 6 ώρες / εβδομάδα (Σύνολο: 5 εβδ. x 6 ώρες = 30 | 1 ECTS)
Κόστος Συμμετοχής: ΔΩΡΕΑΝ
Περίοδος εγγραφών: 10/2/2021 - 22/2/2021
Συμμετοχή: Δωρεάν
Βεβαίωση: Ναι - Δωρεάν
Η εγγραφή είναι προς το παρόν κλειστήΈναρξη: 22/2/2021 |
Θέμα: Επιστήμη Υπολογιστών |
Γλώσσα: Ελληνικά |
Διάρκεια: 5 εβδομάδες |
Επίπεδο: Εισαγωγικό |
Πολυμέσα: EL-GR |
Τύπος: Καθοδηγούμενη εκπαίδευση |
Προσπάθεια: 6 ώρες / εβδομάδα |
Προαπαιτούμενα: Δεν απαιτείται προηγούμενη εμπειρία |
Ίδρυμα:: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
Άδεια Χρήσης: Creative Commons BY NC SA |
Στην περίπτωση που θέλετε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες για το μάθημα και για τους διαλογικούς πράκτορες που περιλαμβάνει το μάθημα, μη χάσετε την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021 στις 12:00
ΔΩΡΕΑΝ εγγραφή στην ημερίδα από τον σύνδεσμο: https://sites.google.com/view/colmooc2021-infoday/home
Στην ημερίδα θα παρουσιαστούν:
Το μάθημα σας προσφέρει την ευκαιρία να μάθετε να γράφετε κώδικα Python ώστε να γράφετε αλγορίθμους, να επεξεργάζεστε δεδομένα και να δίνετε απαντήσεις σε επιστημονικά προβλήματα με τα οποία ασχολείστε στις σπουδές σας και τις ερευνητικές σας δραστηριότητες.
Θεωρούμε πως δεν έχετε κάποια προηγούμενη εμπειρία με προγραμματισμό κι έτσι ξεκινάμε από την αρχή εξηγώντας τις βασικές έννοιες αλγοριθμικής σκέψης που θα πρέπει να καταλαβαίνετε για να γράψετε κώδικα, όπως: τι είναι αλγόριθμος, τι είναι δομή επιλογής, πώς λειτουργεί η δομή επανάληψης, τι είναι μια δομή δεδομένων, πώς γράφουμε μια συνάρτηση, κλπ. Ταυτόχρονα σας μαθαίνουμε τη γλώσσα Python ώστε να μπορείτε να εφαρμόζετε τις γνώσεις σας από την πρώτη στιγμή στην πράξη για να επεξεργάζεστε δεδομένα και να λύνετε προβλήματα.
Σχεδιάσαμε τα περιεχόμενά του μαθήματος ώστε να ξεκινά «από το μηδέν», δηλαδή να προσφέρει χρήσιμη γνώση σε καθέναν και καθεμιά από σας, ανεξάρτητα από το επίπεδο γνώσεων που ήδη έχετε σχετικά με προγραμματισμό.
Εκτός από τα βιντεομαθήματα, τις διαδραστικές ερωτήσεις (quizzes) και τις ασκήσεις που έχει το μάθημα θα σας δώσει την ευκαιρία να μάθετε συζητώντας με κάποιον συνεργάτη σας. Στο τέλος κάθε εβδομάδας έχουμε σχεδιάσει για σας και σας προτείνουμε να συζητήσετε «σενάρια μάθησης» σε ειδικά σχεδιασμένα «δωμάτια συζήτησης» (chat rooms). Στα δωμάτια αυτά εμφανίζεται και ένας εικονικός πράκτορας ο οποίος σας θέτει ερωτήσεις για το θέμα που συζητάτε και περιμένει την απάντησή σας. Περισσότερα όμως γι αυτό θα σας πούμε παρακάτω.
Προς το παρόν σας καλωσορίζουμε και σας ευχόμαστε να έχετε μια ουσιαστική, ωφέλιμη και ευχάριστη εμπειρία μάθησης.
Μετά την παρακολούθηση του μαθήματος θα μπορείτε να:
ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Υπολογιστική σκέψη, Αλγόριθμοι και Δεδομένα
Υπολογιστική σκέψη, Ψευδοκώδικας & Διαγράμματα ροής προγραμμάτων Υπολογιστική σκέψη, Αλγόριθμοι και Δεδομένα
Προβλήματα
QUIZ Ενότητας 1
Άσκηση Κώδικα Ενότητας 1
colMOOC Agent Chat Δραστηριότητα Ενότητας 2
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Έλεγχος Ροής Προγράμματος
Δομές Ελέγχου ροής Έλεγχος ροής με την if
Επανάληψη εντολών με καταμέτρηση επαναλήψεων Επανάληψη με την While
Επανάληψη εντολών σε στοιχεία Επανάληψη με την for..range
Προβλήματα
QUIZ Ενότητας 2
Άσκηση Κώδικα Ενότητας 2
colMOOC Agent Chat Δραστηριότητα Ενότητας 1
ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Δομές Δεδομένων
Λίστες στην Python
Λεξικά στην Python
QUIZ Ενότητας 3
Άσκηση Κώδικα Ενότητας 3
colMOOC Agent Chat Δραστηριότητα Ενότητας 3
ΕΝΟΤΗΤΑ 4: Συναρτήσεις
Συναρτήσεις στην Python
QUIZ Ενότητας 4
Άσκηση Κώδικα Ενότητας 4
colMOOC Agent Chat Δραστηριότητα Ενότητας 4
ΕΝΟΤΗΤΑ 5: Αρχεία
Εισαγωγή στα αρχεία
Διαχείριση αρχείων στην Python
QUIZ Ενότητας 5
Άσκηση Κώδικα Ενότητας 5
colMOOC Agent Chat Δραστηριότητα Ενότητας 5
![]() |
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Καθηγητής Ο Σταύρος Δημητριάδης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Πληροφορικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Διδάσκει την Python στους φοιτητές του Τμήματος καθώς και σε σεμινάρια που προσφέρει η δομή «Διά Βίου» του ΑΠΘ σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε ερευνητές και προγραμματιστές. Έχει επίσης διδάξει προχωρημένα θέματα επεξεργασίας δεδομένων με βιβλιοθήκες όπως η pandas και η Scipy σε διάφορα σεμινάρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (πχ. σε διδακτορικούς φοιτητές University of Valladolid, Spain). Έχει αναπτύξει ένα σχετικό ιστότοπο (http://pytolearn.csd.auth.gr/) όπου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν διδακτικά βοηθήματα για προγραμματισμό με Python σε βασικό αλλά και προχωρημένο επίπεδο. Στην έρευνά του που στρέφεται γύρω από θέματα Τεχνολογιών Μάθησης (learning technologies) συμπεριλαμβάνει και την Python ως εργαλείο υποστήριξης και ανάπτυξης της υπολογιστικής σκέψης των μαθητών. Περισσότερα για τη δουλειά και τις δημοσιεύσεις του μπορείτε να δείτε στην προσωπική του ιστοσελίδα (http://mlab.csd.auth.gr/sdemetri/). |
![]() |
ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ Γ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Αναπληρωτής Καθηγητής Ο Θρασύβουλος Γ. Τσιάτσος έλαβε το Δίπλωμα Μηχανικού Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής από το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου της Πάτρας το 1998 και στη συνέχεια απέκτησε το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (2000) και Διδακτορικό Δίπλωμα (2003) από το ίδιο Τμήμα. Διατελεί Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μέλος του Εργαστηρίου Πολυμέσων του ίδιου Τμήματος. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν:
Έχει δημοσιεύσει πάνω από 160 άρθρα σε διεθνή και εθνικά περιοδικά και συνέδρια, ενώ είναι Έχει διατελέσει μέλος επιστημονικής επιτροπής σε εθνικά και διεθνή συνέδρια και είναι κριτής σε διεθνή περιοδικά. Έχει συμμετάσχει σε αρκετά ερευνητικά και αναπτυξιακά ελληνικά και διεθνή έργα με αντικείμενο τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση τηλεματικών υπηρεσιών, εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας, και υπηρεσιών εκπαίδευσης από απόσταση. |
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.